Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla dzieci z grupy I na październik 2019

Temat tygodnia: Idzie jesień… przez ogród i sad
Czas realizacji: 30.09 – 04.10.2019

1. Przygoda z osą – rozmowa inspirowana rymowanką I. Fabiszewskiej ‘Ola w sadzie”. Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie, rozwijanie wrażliwości fonemowej.
2. Odkrywanie litery o: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Określanie miejsca samogłoski w słowach.
3. Praca plastyczna – rozwijanie inwencji twórczej.
4. Jesienna wizyta u dziadków – słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego „Owocowa uczta”. Wzbogacanie wiedzy na temat wybranych zwierząt. Rozwijanie umiejętności poprawnego budowania zdań.
5. Poznajemy owoce – rozwijanie wrażliwości: wzrokowej węchowej, smakowej i dotykowej.
6. Zajęcia umuzykalniające – nauka piosenki „Zbiory z sadu i ogrodu”.
7. Wyjście do warzywniaka. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej. Doskonalenie wiadomości na temat cyfr 1,2.
8. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
9. W przedszkolnej spiżarni – rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców. Kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych.
10. Zajęcia plastyczne – rozwijanie inwencji twórczej.

Temat tygodnia: Idzie jesień... do zwierząt
Termin realizacji: 07.10 – 11.10.2019 r.

1. Album ze zwierzętami – rozwijanie zainteresowań czytelniczych, dostrzeganie walorów poznawczych książek, albumów.
2. Odkrywanie litery A: małej i dużej, drukowanej i pisanej. Rozwijanie wrażliwości fonemowej.
3. Zajęcia plastyczne – rozwijanie sprawności manualnych.
4. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy – rozmowy na podstawie opowiadania S. Karaszewskiego „Jak zwierzęta szykują się do zimy?”. Wdrażanie do słuchania dłuższych wypowiedzi. Utrwalanie wiadomości na temat zmian zachodzących u zwierząt jesienią.
5. Jak wiewiórka Nobo przygotowywała się do zimy – historyjka obrazkowa. Rozwijanie rozumienia przyczynowo - skutkowego.
6. Zajęcia umuzykalniające – nauka piosenki „Wiewióreczko, sąsiadeczko”.
7. Zwierzęta w lesie – zajęcia matematyczne inspirowanie wierszem I.R. Salach „Dary jesieni”. Rozwijanie umiejętności rachunkowych.
8. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
9. Orzechy i orzeszki – poznawanie w zabawie właściwości wybranych produktów: kształt, kolor, wielkość.
10. Zajęcia plastyczne – rozwijanie inwencji twórczej.

Temat tygodnia: Co z czego otrzymujemy
Termin realizacji: 14.10 – 18.10.2019 r.

1. Moja mama – praca z obrazkiem. Rozwijanie umiejętności tworzenia słownego opisu postaci. Rozwijanie wrażliwości fonemowej.
2. Odkrywanie litery M – dużej i małej, drukowanej i pisanej.
3. Praca plastyczna – rozwijanie inwencji twórczej. Laurka dla mamy.
4. Z wizyta w cukrowni i mleczarni – zabawy badawcze inspirowane opowiadaniem M. Strękowskiej – Zaręby „Cukier”. Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody. Dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa.
5. Z czego robi się chleb ? - zajęcia badawcze inspirowane historyjka obrazkową. Zapoznawanie się z etapami wyrobu chleba.
6. Zajęcia umuzykalniające – nauka piosenki „Jak to z chlebem było”.
7. Surowce i produkty – poznawanie wiadomości na temat zastosowania węgla i wełny, poznanie ich właściwości fizycznych.
8. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie sprawności fizycznej.
9. Zabawy z prostokątem – zajęcia matematyczne. Doskonalenie umiejętności nazewnictwa figur geometrycznych. Utrwalanie nazewnictwa liczb porządkowych.
10. Zajęcia plastyczne – rozwijanie sprawności manualnej.

Temat tygodnia: Idzie jesień… z deszczem
Czas realizacji: 21.10 – 25.10.2019

1. Jesienne dźwięki. Słuchanie piosenki Kłótnia kaloszy. Utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych.
2. Odgłosy późnej jesieni – ćwiczenia artykulacyjne na podstawie wiersza I. R. Salach Jesienna muzyka.
3. Utrwalanie poznanych liter: o, O, a, A, m, M – składanie w całość pociętych kartoników z literami, rozpoznawanie liter i ich nazywanie.
4. Uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badanie tonięcia i pływania ciał.
5. Ćwiczenie spostrzegawczości słuchowej – odtwarzanie rytmu za pomocą sylwet kropli deszczu.
6. Ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej – zabawa Popatrz – zapamiętaj.
7. Zajęcia umuzykalniające. Nauka piosenki Kłótnia kaloszy.
8. Jesienne zabawy z wiatrem – zajęcia matematyczne
9. Tworzenie gry planszowej o tematyce jesiennej.
10. Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4.

Temat tygodnia: Moja rodzina
Czas realizacji: 28.10 – 31.10.2019

1. Wizyta pana Bałaganika – rozmowa inspirowana wierszem B. Kosmowskiej „Dziwny lokator”. Rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych poprawnie gramatycznych wypowiedzi na określony temat. Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku wokół siebie.
2. Odkrywanie litery „I” - małej, wielkiej, drukowanej i pisanej. Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
3. Rodzina jest najważniejsza - słuchanie baśni M. Strękowskiej – Zaremby „Napój zapomnienia”. Wzbogacanie wiedzy o rodzinie. Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich. Rozwijanie umiejętności odróżniania dobra od zła.
4. Praca plastyczna – rozwianie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
5. Poznajemy zawody – opisywanie charakterystycznych cech i ról wybranych zawodów. Rozumienia znaczenia pracy zawodowej rodziców. Rozwijanie logicznego myślenia.
6. Zajęcia umuzykalniające – nauka piosenki „Jak dobrze mieć rodzinę”.
7. Meble z figur symetrycznych – zajęcia matematyczne. Przybliżanie dzieciom efektu odbicia i symetrii.
8. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwianie sprawności ruchowej.
9. Wspólne zabawy rodzicami – wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną.
10. Praca plastyczna – przygotowanie do świadomego odbioru sztuki.

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 04 listopad 2019 21:55

Początek strony