Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na czwartek 02.04.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1) Nazywanie oznak wiosny przedstawionych na zdjęciu.

Słuchanie wiersza L. Łącz Już. Rysowanie po śladach motyla, kolorowanie go tak, aby przypominał motyla cytrynka. (Załącznik 7,7.1)

2) Czytanie nazw kwiatów.

Czytanie całościowe (5-latki) lub samodzielne (6-latki) nazw kwiatów. Próby wyjaśniania, dla-czego niektóre z nich są pod ochroną. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.(Załącznik 8,9)
*Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

3) Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu.

Gdy poczuł, że zbliża się wiosna,
przebił śnieg i na świat się wydostał.

Wypowiadanie rymowanki przez dzieci ze zwiększającym się natężeniem głosu, a następnie z malejącym natężeniem głosu.

Układanie przez Rodzica, a potem przez dziecko, zdań o przebiśniegu. Liczenie słów w poszczególnych zdaniach przez dzieci.

Np:
Przebiśnieg przebija śnieg.
Przebiśniegi są kwiatami objętymi ochroną.
Przebiśnieg ma białe, delikatne płatki.

4) Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. (Załącznik 10)

5) Układanie zdań przeczących do podanych zdań twierdzących.

Rodzic mówi zdania, a dzieci podają przykłady zdań przeczących. Kilka przykładów zdań przeczących (do podanych) podaje Rodzic.

- W sklepie warzywniczym kupimy buty.
- W sklepie warzywniczym nie kupimy butów.
- W piekarni kupimy mleko.
- W piekarni nie kupimy mleka.
- Mama zamówiła w cukierni tort.
- Mama nie zamówiła w cukierni tortu.
- Ala ma w koszyku bułki i chleb.
- Ala nie ma w koszyku bułek i chleba.

6) Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł. (Załącznik 11,11.1)

•Odczytanie wyrazów: bankier, banknoty, bankomat.
− Kim jest bankier? Czym się zajmuje?
− Do czego służy bankomat? Co to są banknoty?
Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet i banknotu. Podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem monet.

Wyobraźcie sobie, że pracujecie w banku i przychodzę do Was po pieniądze. Chcę wypłacić 10zł, a wy dysponujecie tylko monetami o nominałach: 1zł, 2zł i 5zł. Czy potraficie wypłacić mi 10zł?

Przykłady:
5zł i 5zł
2zł i 2zł i 2zł i 2zł i 2zł
1zł i 1zł i 1zł i 1zł i 1zł i 5zł

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 30 marzec 2020 20:54

Pobierz załącznik:

Początek strony