Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na piątek 17.04.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1. Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi. (Załącznik 1)

Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.
− Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
− Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drze-wa, bielą wapnem ich pnie.
− Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
− Czy praca rolnika jest łatwa?

2. Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.

Dzieci oglądają obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki. Dzielą ich nazwy na sylaby (5-latki) i, wybranych, na głoski (6-latki).
(Nie dzielimy na głoski nazw: konewka, widły, grabie). Określają, do czego służą kolejne narzędzia. (Załącznik 2)

3. Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.

Nauczyciel mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

4. Stworzenie gry planszowej – Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

5. „Omlet misia” - zabawa matematyczna (potrzebujemy 5 ugotowanych jaj, miskę, wiadro, ilustrację przedstawiające świnki i traktor)

Rodzic rozkłada w pokoju ukryte ugotowane jajka. Jedno w przykrytej misce, które stawia przed sobą. Jedno pod wiadrem, jedno za ilustracją przedstawiającą świnki, jedno za doniczką, jedno za ilustracją traktora. Zapraszamy dzieci i zaczynamy czytać opowiadanie, trzymając w ręce pluszowego misia. Posłuchajcie opowiadania i pomóżcie głodnemu misiowi odnaleźć jaja na omlet.

Miś uwielbia gotowanie, ma to chyba po swojej mamie. A że dziś zaprosił gości, więc omletem ich ugości. Omlet zrobić – prosta rzecz, lecz pięć jajek trzeba mieć. Sprawdzić jednak wpierw należy, ile jajek w misce leży. (dziecko podnosi ręcznik i sprawdza, że w misce jest tylko 1 jajo). Przyjaciele pomagają, razem z misiem jej szukają. Trudno jest przechytrzyć kurę, chowa jajka w każdą dziurę. Podnieś wiadro, zobacz sam, czy się jajko kryje tam. (dziecko szuka w mieszkaniu wiadra. Znalezione jajo wkłada do miski przelicza ile ma już jaj). Ptaszek wzniósł się aż pod chmury i wypatrzył kurę z góry. Chyba na podwórko zmierza, świnkom jajko dać zamierza. Kurczak gapa wpadł w kałużę, lecz miał przy tym szczęście duże. Trzecie jajko pokazuje. Ile jeszcze nam brakuje? (dzieci szukają ilustracji świnek w mieszkaniu . Znalezione jajko wkładają do miski i przeliczają, ile mają jaj). Coś, do owiec szepcze kura, potem w trawę daje nura. Cicho gdacze, kręci głową, ma na jajko skrytkę nową. Krecik po jej śladach sunie. Czy wypatrzeć czwarte umie? (znalezione jajko wkładamy do miski i przeliczamy. Królik uwierzyć nie może, bo znalazł piąte w traktorze. (dziecko szuka ilustracji traktora. Znalezione jajko wkłada do miski i przelicza). Komplet jajek mają teraz, miś się może wziąć do dzieła. Trochę pracą się zmęczyli, z chęcią by coś przekąsili. Omlet gotów, więc smacznego, jest kawałek dla każdego.

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 13 kwiecień 2020 16:16

Pobierz załącznik:

Początek strony