Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na poniedziałek 30.03.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1. Aktywne słuchanie wiersza Marii Konopnickiej pt. „Jaskółka”.

Podczas czytania wiersza, dzieci, na sygnał, naśladują odgłosy piskląt: pi, pi, pi.

Czarna jaskółeczka
do gniazdeczka leci.
- Pi! Pi! Pi! Pi!
- krzyczą głodne dzieci.
Czarna jaskółeczka
robaczki przynosi.
- Pi! Pi! Pi! Pi!
Każde o nie prosi.
Czarna jaskółeczka
karmi dziatki swoje.
- Pi! Pi! Pi! Pi!
- krzyczą wszystkie troje!
Czarna jaskółeczka
po muszki już leci.
- Pi! Pi! Pi! Pi!
- krzyczą głodne dzieci.

Rozmowa na temat wiersza:

- Dlaczego ptaki budują gniazda? (ptaki są jajorodne, czyli ich młode wykluwają się z jaj)
- Z czego ptaki budują gniazda? (ptaki budują gniazda wykorzystując trawę, gałązki, liście oraz igły z drzew, mech, porosty, bawełnę pajęczynę, kokony, sierść, pióra, nici i papier)
- Gdzie ptaki budują gniazda? (na drzewach, kominach, słupach, latarniach)

2. Zabawa badawcza „Co jajko ma w środku?”

Oglądanie jajka, potrząsanie nim, rozbijanie go. Poznanie budowy jajka - białko, żółtko i skorupka.

3. Oglądanie zdjęć ptasich piór, zapoznanie z ich budową (załącznik nr 1,2,3).

Zadaniem dziecka jest wyrażenie swoich spostrzeżeń na temat zdjęć przedstawiających pióra.
Wyjaśnienie: Pióro ptaka składa się z elastycznej osi oraz promyków, które od niej odchodzą z jednej i z drugiej strony, i nie łączą się ze sobą. Na skrzydłach ptaki mają pióra zwane lotkami, dzięki którym latają. Z ogona wyrastają pióra zwane sterówkami, które pozwalają ptakom utrzymać równowagę.

4. Odkrywanie litery „ł”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej (załącznik nr 4).

5. Pisanie po śladach litery „ł” małej i wielkiej pisanej (załącznik nr 5 – do wydruku).

6. Szukanie litery „ł” w podanych wyrazach i określanie pierwszej i ostatniej głoski w słowach:

Łodyga, ławka, łatka, sałata, mały, stoły, płatki, słowo, igła, łaciaty, ładowarka, łazienka, wałek, pałac, anioł, osioł, pył, tył, bałagan, materiał, tytuł.

8. Słuchanie piosenki: Wiosenne buziaki.

Link do piosenki: Wiosenne buziaki

Dzieci z rodzicami maszerują po pokoju w dowolnych kierunkach w rytm nagrania piosenki. Podczas refrenu podają sobie ręce w parach i tańczą w rytmie walczyka(do siebie od siebie).

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 30 marzec 2020 19:51

Pobierz załącznik:

Początek strony