Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na środę 25.03.2020 dla grupy II ul. Liściasta

1) W marcu jak w garncu – zapoznanie dziecka z przysłowiem oraz wytłumaczenie jego znaczenia.

Nauka rymowanki, rytmiczne wyklaskiwanie wraz z mówieniem oraz śpiewanie do różnych znanych melodii:

Razem: Jestem marzec, jestem marzec,
mieszam wciąż pogodę w garze.
Rodzic: My cię marcu dobrze znamy,
więc wesoło zawołamy:
Dziecko: marzec, marzec wciąż przeplata
trochę zimy, trochę lata.

Kolorowanie wyrazów składających się na to przysłowie.

2) Rozwiązywanie zagadek:

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy.
/SŁOŃCE/

Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
Będzie z niej padał deszcz.
/CHMURA/

Nie deszcz i nie grad, pada z nieba, bieli świat.
Biały jest jak mąka, albo drobna kasza
Gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza.
/ŚNIEG/

Co to jest odgadnij!
Pada z chmury na dół.
Jest tylko na dworze. Suchy być nie może!
/DESZCZ/

Jasny zygzak na ciemnym niebie,
Może podczas burzy przestraszyć i ciebie!
/PIORUN, BŁYSKAWICA/

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna?
Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie?
/WIATR/

Z czym kojarzą wam się te odgadnięte hasła?
Jaką pogodę najbardziej lubicie i dlaczego?
Jaki mamy miesiąc?
Jaką mamy porę roku?

3) Słuchanie wiersza: Przygoda słońca z chmurkami /Dorota Kluska/

Dziś bardzo wcześnie rano radosne słońce wstało.
Zagrzało, zaświeciło, grzecznie się przywitało.
I wstały też dwie chmurki, słoneczko na nie zerka…
Chcą bawić się w kolory? Czy może jednak w berka?

Wskoczyło więc za chmurki, te nagle pociemniały
i z nieba spadł na ziemię, wcale nie taki mały
deszcz co kałuże rozlał i rzece dodał siły…
I pomyślało słońce: Co one narobiły?!

Jak wyjść? Co zrobić teraz? - wciąż biedne się zadręcza.
Wreszcie się odważyło… Ach jaka piękna tęcza!
Mieni się kolorami i wznosi się wysoko,
a rozbrykanym chmurkom słoneczko puszcza oko.

4) Wyczarujmy tęczę – doświadczenie.

Potrzebne: szklanka napełniona wodą ¾; małe lusterko; latarka(opcjonalnie)
Do szklanki wkładamy lusterko pionowo, tak aby było lekko pochylone(powinno opierać się o ścianę szklanki). Następnie tak obracamy szklankę by promienie słońca wpadały na lusterko. W pochmurny dzień używamy do tego latarki.

5) Praca plastyczna: papierowa tęcza.

Papierowe półkola w kolorach tęczy:
czerwone- podstawa 10cm, pomarańczowe 9cm, żółte 8cm, zielone 7cm, błękitne 6 cm, granatowe 5 cm, fioletowe 4cm. Białe koło o średnicy 10cm. Żółte o średnicy 4cm. Koła rysuje rodzic, a dziecko wycina. Naklejamy jedno półkole na drugie. Na tęczy, od spodu przyklejamy słońce, a na dole z waty lub wacików kosmetycznych tworzymy chmurę.

6) Masaż relaksacyjny na plecach.

Jaka dziś pogoda?
Może słońce świeci?- okrężne ruchy dłońmi
Albo deszczyk kropi?- uderzenia opuszkami palców
Nie to deszczyk buty topi- szybkie i mocne ruchy palców
Może ulewa nas zalewa?- oklepywanie dłońmi
Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
Potem w ziemie szybko leci- opadnięcie dłoni na plecy
Jak się czują wszystkie dzieci?- masowanie po szyi.

7) Kolorowanie tęczy wg wzoru.

Ostatnio zmieniany poniedziałek, 30 marzec 2020 21:30

Pobierz załącznik:

Początek strony