Tel. 794 999 510, e-mail: , adres: Kraków, ul. Obozowa 10 oraz ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla dzieci z grupy II na luty 2019

Baśnie, bajki, bajeczki 1,4-8.02.2019r.

1. Zabawa na powitanie „Czarodziejska różdżka” Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego pt. „Złoty strumień”. Wypowiadanie się dzieci na temat treści opowiadania. Zabawa ruchowa „Czworonożni bohaterowie baśni”. Odgrywanie scenek dramowych na podstawie baśni. Praca plastyczna „Scena z mojej bajki”.
2. Słuchanie opowiadania A. Onichimowskiej pt. „Teatrzyk”. Zorganizowanie teatrzyku cieni na podstawie opowiadania. Zabawa ruchowa „Baśniowe zdjęcia”. Poznanie różnego rodzaju przedstawień teatralnych.
3. Zajęcia matematyczne „Przygody w krainie tajemnic”- poznanie kukiełki księżniczki Klary. Zabawa ruchowa „Podróż do krainy uśmiechu”. Rozpoznawanie znaków na mapie. Poruszanie się zgodnie z instrukcją. Słuchanie piosenki J. Kucharczyk pt. „ Baśniowe postacie”.
4. Historyjka obrazkowa „Przygoda ze smokiem”. Rozwiązywanie krzyżówki. Zabawa ruchowa „Dobre smoki i złe smoki”. Wycinanie obrazków historyjki obrazkowej i układanie ich we właściwej kolejności. Opowiadanie historyjki obrazkowej. Nadanie tytułu historyjce.
5. Nauka piosenki pt. „Baśniowe postacie”. Słuchanie fragmentów znanych baśni i rozpoznawanie nieprawdziwych treści. Zabawa „Czarodziejskie pudełko”. Zabawa ruchowa „Dzień krasnoludka”.
6. Zabawa na powitanie „Witam tych, którzy…”. Układanie zdań ze słowem bajka. Poprawianie błędnie podanych tytułów baśni. Oglądanie książek, poznanie numeracji stron, odnajdywanie konkretnej strony. Zabawa ruchowa „Strona do strony”.

Muzyka wokół nas 11-15.02.2019r.

1. Powitanie ćwiczeniem słuchowym „Co słychać?”. Szukanie odpowiedzi na pytanie „Co to jest dźwięk?”. Słuchanie wiersza A. Frączek pt. „Przedszkolna orkiestra”. Rozmowa na temat wiersza. Zapoznanie ze słowami: orkiestra, partytura. Zajęcia plastyczne „Kij deszczowy”.
2. Zabawa na powitanie „Kto zaśpiewał?”. Zabawa dydaktyczna „Zajmujemy miejsca w filharmonii”. Zorganizowanie sceny i widowni oraz kasy biletowej. Poznanie zasad zachowania obowiązujących podczas uczestniczenia w koncercie. Słuchanie muzyki klasycznej.
3. Wysłuchanie wiersza I. R. Salach pt. „Chopin”. Rozmowa na temat wiersza, życia i twórczości Fryderyka Chopina. Zabawa „Bawimy się w kompozytorów”. Poznanie roli kompozytora. Instrumentacja piosenki K. Gowik pt. „Mały muzyczny świat”.
4. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego pt. „Krakowskie historie”. Rozmowa na temat opowiadania. Zabawa rachunkowa „Muzyczna gra”. Zabawa ruchowa „Muzycy dają koncert”.
5. Zabawa dydaktyczna „Czarodziejskie pudełko”. Słuchanie wiersza I.R. Salach pt. „Nutki”. Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. Zabawa ruchowa „Ustawiamy się w gamę”.

Nie jesteśmy sami w kosmosie 18-22.02.2019r.

1. Zabawa „Co wiem o kosmosie?”. Oglądanie zdjęć planet układu słonecznego. Zabawa słowna „Co wiemy o Układzie Słonecznym?”. Zajęcia plastyczne „Planety”.
2. Słuchanie opowiadania S. Karaszewskiego pt. „Uczulenie”. Rozmowa na temat opowiadania. Poznanie roli astronauty. Zabawa ruchowa „Rakietą przez galaktykę”. Zabawa relaksacyjna „Spotkanie z ufoludkami”.
3. Ćwiczenia głosowe „Ufoludki mówią”. Zabawa słowno-rytmiczna „Ufoludki chodzą”. Nauka piosenki pt. „Każdy chciałby być odkrywcą” J. Kucharczyk. Zabawa ruchowa „Rakieta ufoludków”.
4. Słuchanie wiersza I. R. Salach pt. „W Toruniu żył Kopernik…”. Zabawa ruchowa „Światło gwiazdy”. Poznanie ciekawostek na temat Księżyca. Układanie obrazków „Co widziałem w kosmosie?”.
5. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Ufoludki”. Rozmowa na temat wiersza. Opowieść ruchowa przy muzyce „Odkrywamy inne planety”. Zabawa w kole „Kim jestem i z jakiej pochodzę planety?”. Praca plastyczna „Gwiazdozbiór Wielkiej Niedźwiedzicy”.

Pieniądze 25-28.01.2019r.

1. Wywiad na temat pieniędzy na podstawie obrazków. Słuchanie piosenki K. Gowik pt. „Pieniądze”. Rozmowa na temat piosenki. Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej pt. „Pieniążki”. Prezentacja polskich monet i banknotów. Zabawa ruchowa „Grosz do grosza”.
2. Poznanie procesu powstawania monet. Zabawa ruchowa „Rytmy z monet”. Wypowiadanie się na temat pracy i innych czynności, za które nie otrzymuje się wynagrodzenia. Praca plastyczna „Monety”.
3. Burza mózgów „Co to jest oszczędzanie?”. Historyjka obrazkowa „Po co istnieją banki?”. Praca techniczna „Moja przedszkolna skarbonka”.
4. Słuchanie legendy pt. „Złota kaczka”. Rozmowa na temat legendy. Zabawa ruchowa „Złotobranie”. Zajęcia matematyczne „Robimy zakupy”. Nauka piosenki pt. „Pieniądze”.

Początek strony