Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze dla oddziału IV na marzec 2021

1-5.03.2021 „Marcowa pogoda”

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę c: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • pisze litery c, C
  • czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi literami
  • wymienia elementy pogody występujące w marcu
  • wie, co to są chmury
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, nóg, tułowia, z elementem czworakowania
  • wie, kiedy jest przedwiośnie
  • prowadzi kalendarz pogody
  • wyjaśnia znaczenie przysłowia W marcu jak w garncu, improwizuje wokalnie tekst o wiośnie
  • śpiewa piosenkę „Wołanie wiosny”
  • dostrzega symetrię wśród przedmiotów, roślin, zwierząt, segreguje obrazki według dwóch, a nawet trzech cech
  • układa działania na dodawanie do sytuacji przedstawionych na obrazkach i je odczytuje
  • wypowiada się graficznie na temat pożyteczności wiatru i deszczu, ocenia wartość logiczną zdań
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny
  • układa rymy do podanych słów
  • maluje palcem na podkładzie z farby klejowej
  • 8-12.03.2021 „Przedszkolni muzykanci”
  • rozwijanie słuchu
  • zapoznanie ze sposobami kodowania i dekodowania dźwięków na pięciolinii
  • rozwijanie wyobraźni twórczej

dziecko:

  • odtwarza usłyszane dźwięki: do, re, mi
  • układa nuty na wyznaczonym miejscu na pięciolinii
  • przekształca nutę w dowolny rysunek
  • wymienia rodzaje instrumentów występujących w wierszu
  • gra akompaniament na wybranym instrumencie perkusyjnym
  • kontroluje utrzymanie równoważnej pozycji ciała podczas wykonywanych ćwiczeń
  • dziecko wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym na temat wiersza
  • wciela się w rolę osoby prowadzącej zabawę
  • rozszyfrowuje i gra rytmy na instrumentach perkusyjnych
  • wystukuje rytm piosenki na instrumentach niemelodycznych
  • ozdabia doniczkę wg własnej inwencji twórczej
  • podejmuje współpracę z kolegą z grupy

15-19.2021 „Nadeszła wiosna”

Dziecko:

  • rozpoznaje literę ł: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • pisze litery ł, Ł
  • czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi literami
  • wymienia zmiany w przyrodzie charakterystyczne dla wiosny
  • rozwiązuje zagadki związane z wiosną
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: kształtujących postawę ciała, głowy, rąk, nóg, orientacyjno-porządkowych
  • układa puzzle o wiośnie
  • wymienia oznaki wiosny
  • układa zdania o oznakach wiosny, opisuje wiosnę, używając ciekawych określeń, porównań
  • układa z liter nazwy wczesnowiosennych kwiatów
  • wykonuje krokusa z bibuły
  • śpiewa piosenkę Wiosenne buziaki
  • przekształca rysunek leniwej ósemki w rysunek motyla
  • konstruuje wspólnie z innymi kukłę marzanny – zimowej panny, rozpoznaje i nazywa cyfrę 10
  • pisze liczby 10
  • dodaje w zakresie 10
  • orientuje się na kartce papierurozwiązuje krzyżówkę
  • wskazuje na obrazkach oznaki wiosny wymienione w opowiadaniu
  • wita wiosnę wspólnie z młodszymi dziećmi
  • wykonuje wycinankę – Bukiet wierzbowych bazi.

22-26.03.2021 „Wiosna na wsi”

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę f: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • pisze litery f, F
  • czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi literami
  • nazywa zwierzęta z wiejskiego podwórka
  • naśladuje ruchy i głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
  • czyta tekst o zwierzętach z wiejskiego podwórka
  • wypowiada się zdaniami złożonymi
  • nazywa młode zwierząt z wiejskiego podwórka
  • opowiada historyjkę Do czego jest potrzebne mleko?
  • śpiewa piosenkę Na wiejskim podwórku
  • wykonuje kaczuszkę techniką origami
  • układa zadania tekstowe na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10
  • odszyfrowuje wyrazy – nazwy zwierząt
  • wie, po co prowadzimy hodowlę zwierząt na wsi
  • wie, na czym polega praca rolnika
  • wie, jakie prace są wykonywane wiosną na wsi
  • rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodnicze
  • bezpośrednio obserwuje życie na wsi

29.03-02.04.2021 „Wielkanoc”

Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa literę j: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • pisze litery j, J
  • czyta sylaby, wyrazy, tekst z poznanymi literami
  • podaje ciekawostki na temat Wielkanocy
  • ozdabia papierową sylwetę jajka
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, nóg, tułowia
  • wymienia wybrane zwyczaje i tradycje związane z Wielkanocą
  • zna budowę jajka
  • koloruje pisanki według instrukcji
  • układa sylwety pisanek z drugiego zestawu w takiej samej kolejności , w jakiej były ułożone w pierwszym zestawie
  • nakleja fragmenty rysunku pisanki na sylwecie jajka
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą zadaniową
  • zaznacza 10 różnic pomiędzy obrazkami
  • wysiewa rzeżuchę na watę, obserwuje jej wzrost
  • tworzy akompaniament do piosenki Koszyczek dobrych życzeń, z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje pisanki różnymi technikami
  • czyta tekst, odpowiada na pytania, związuje zadania tekstowe na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 10
  • składa w całość pocięte karty świąteczne
  • wymienia nazwę aktualnego miesiąca

Ostatnio zmieniany piątek, 12 marzec 2021 17:38

Początek strony