Tel. 505 301 788, e-mail: , adres: Kraków, ul. Liściasta 6, godz. Pn-Pt 7:00-17:00

Zadania dydaktyczne na piątek 24.04.2020 dla grupy I ul. Liściasta

1. Zabawa matematyczna Gdzie jest...?

Obrazek przedstawiający dowolny krajobraz (np. las).
Rodzic pokazuje obrazek. Prosi dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)

2. Słuchanie wiersza B. Formy Dzieci dbają o środowisko.

W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.

3. Stworzenie kodeksu przyjaciela przyrody na podstawie wysłuchanego wiersza.

Potrzebne będą: arkusz kartonu, klej, obrazki przedstawiające: podlewanie roślin, łamanie gałęzi (przekreślone), czysty las ze zwierzętami, kosze do segregowania śmieci (mogą być też inne obrazki o pozytywnym wydźwięku), kredki.
Rodzic ponownie czyta wiersz, w odpowiednich miejscach pokazuje obrazki. W kolejnym etapie dzieci omawiają pozytywne zachowania, które mogą świadczyć o tym, że są przyjaciółmi przyrody. Następnie przyklejają obrazki na kartonie. Jeśli mają jakieś pomysły, mogą je narysować. Karton można zawiesić na tablicy grupowej.

4. Zabawa przyrodnicza Kwiaty cięte i kwiaty doniczkowe.

Kilka kwiatów ciętych, wazon, kwiat doniczkowy z podstawką, gazeta, woda.
Rodzic prezentuje kwiaty: cięte i doniczkowe. Pyta dzieci, czy widzą między nimi różnicę (jeśli tak, to jaką). Następnie delikatnie wyjmuje kwiat doniczkowy nad gazetą. Pokazuje dzieciom jego korzenie (i ponownie wsadza kwiat do doniczki), pytając, do czego, ich zdaniem, służą roślinie. Jeśli dzieci nie wiedzą, nalewa na podstawkę trochę wody i w ciągu dnia wraz z dziećmi obserwuje, co się stanie. Kolejnym etapem zadania jest wskazanie kwiatów ciętych (i uzasadnienie tej nazwy), ich wąchanie, a także wspólne ułożenie kompozycji w wazonie. Zadanie powinna kończyć odpowiedź dzieci na pytania Rodzica: Czy umiecie dbać o kwiaty? Czy będziecie to robić?

Ostatnio zmieniany niedziela, 19 kwiecień 2020 19:24

Początek strony